Koronakrize pomohla webovým nástrojům. Jejich akcie vyletěly o desítky procent

Některé byznysy jako například hoteliérství zažily během koronakrize těžkou zkoušku. Přišly o zákazníky a z následků se budou vzpamatovávat dlouhá léta. Najdou se však i obory, kterým koronakrize pomohla. Jedním takovým jsou firmy, které se specializují na webové nástroje.
Od
redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
6/7/2020

Pokud jste podnikatel a během krize jste museli zavřít vaši pobočku či obchod, pravděpodobně jste se přesunuli na internet a začali nabízet své služby tam. A právě z toho těží webové nástroje. Tedy nástroje, ve kterých si lze rychle a lacino vytvořit webové stránky či například eshop. V posledních měsících se poptávka po nich zvedla o desítky procent a začali je využívat i lidé, kteří by je nebýt koronakrize neobjevili.

“Mohu potvrdit, že na našem webu pociťujeme zvýšenou poptávku po nástrojích, které pomáhají podnikatelům prodávat své služby online. Zájem je zejména o eshopy a o vytvoření nových webových stránek,” říká Lukáš Martínek z webu NástrojeProWeb.cz, který se na webové nástroje specializuje.

“Pro podnikatele představují webové nástroje ideálního pomocníka. Jsou vstupní branou do světa internetu a zpravidla za ně zaplatíme jen nízký paušální poplatek. Bez velkých investic tak pomohou podnikateli etablovat se na důležitém trhu ecommerce, který mu může přivést spousty zákazníků,” dodává Martínek.

Sympatická blonďatá žena s brýlemi pracuje na notebooku v klidné kavárně.

Během koronakrize rostl celý trh s webovými nástroji, v podstatě všechny vykázaly růst příjmů i návštěvnosti.

Firmy z oboru, které jsou kótovány na burze, navíc vykázaly silný růst akcií. Například izraelský nástroj Wix, který je obchodovaný na burze NASDAQ, stál na začátku roku okolo 130 dolarů za akcii. Dnes se pohybuje na 272 dolarech, což je více než dvojnásobný růst hodnoty.

CEO Wixu Avishai Abrahami v tiskové zprávě uvedl, že opravdový boom přišel na začátku dubna, kdy firma zaznamenala celkem 3,2 milionu nových uživatelů, což je oproti stejnému období z předešlého roku nárůst o 63 %.

Dařilo se však i firmám, které nejsou na burze. Nárůst uživatelů tak zaznamenal například i německý Jimdo, americký Weebly či český Webnode.

Koronakrize tak webovým nástrojům jednoznačně pomohla. Příští měsíce ukážou, jestli bude jejich růst dál pokračovat, nebo se jednalo o mimořádnou situaci způsobenou mimořádnými okolnostmi.