Šéf Microsoftu přikládá svůj úspěch jedné klíčové vlastnosti. Když ho z ní zkoušeli na pohovoru, pohořel

Pohovor je to poslední místo, na kterém byste čekali, že vám vaši nevyhovující odpověď někdo odpustí. Satya Nadella, nyní generální ředitel Microsoftu, měl ale štěstí. Nejen, že mu manažer, který vedl pohovor, odpověď odpustil, ale také mu dobře poradil. Jak Nadella přiznává, nebýt této rady, možná by své současné pozice nedosáhnul.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
30/4/2019

Co s plačícím dítětem?

Dotyčný manažer položil u pohovoru Nadellovi překvapivou otázku, co by dělal, kdyby na ulici uviděl ležet plačící dítě. „Zavolal bych tísňovou linku,“ zněla reakce. Pragmatická odpověď ale nebyla to, co chtěl manažer slyšet. I když Nadellu nakonec přijal, při odchodu z pohovoru ho zastavil, a řekl: „Potřebujete se naučit empatii. Když uvidíte ležet plačící dítě na ulici, radši ho ze všeho nejdřív zvedněte.“

Satya Nadella, v současné době generální ředitel společnosti Microsoft, se o tento příběh starý už 25 let podělil ve své knize Hit Refresh, kde popisuje, jak změnil směr a způsob podnikání firmy Microsoft a přivedl ji tak k zatím největším dosavadním úspěchům. Jako hlavní změnu však uvádí „zvýšení schopnosti empatie“ a slovo empatie v knize opakuje více než padesátkrát.

Šéf společnosti Microsoft Satya Nadella.

Empatie jako základ podnikání

Tím inspirativním manažerem vedoucím pohovor byl Richard Tait, který později z Microsoftu odešel, aby si splnil svůj zdánlivě skromný sen o vytvoření deskové hry. Sen se mu nakonec splnil, a to rovnou v podobě nejlépe prodávané deskové hry všech dob s názvem Cranium.

Základní myšlenkou hry je to, že každý z hráčů exceluje alespoň v jedné z částí hry, každý má tedy během hry svoji „světlou chvilku“ – ať už nakonec vyhraje, nebo prohraje. Tait chtěl těmito „chvilkami“ údajně obohatit nejen hru, ale hlavně reálné životy hráčů, a její kouzlo tedy tkví hlavně v dobrých pocitech, které v lidech vyvolává.

Richard Tait naučil (nejen) Satyu Nadellu, že k úspěšnému podnikání nestačí nápad a peníze. Až schopnost empatie vůči zákazníkovi dělá podnik výjimečným, a tím pádem úspěšným.