Plat Social Media Managera v roce 2021

Zajímá vás, kolik si v České republice vydělá Social Media Manager? Máme pro vás všechny informace. Také se mrkneme na to, co by měl takový správný Social Media Manager umět, a jestli se tato práce dá dělat na volné noze.
Logo Fondik.cz
Od
redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
15/9/2021

Social Media Manager (zkráceně SMM) je člověk, který nastavuje a vyhodnocuje reklamní kampaně na sociálních sítích. Také může spravovat firemní profily, přidávat příspěvky a komunikovat s fanoušky stránky.

Hlavní zodpovědností Social Media Managera je, aby firma byla na sociálních sítích vidět.

Kolik bere Social Media Manager?

Platová škála u tohoto zaměstnání je poměrně široká. Hodně záleží na tom, zda pracujete pro reklamní agenturu, nebo přímo pro klienta. Důležitá je také délka praxe.

V agenturách si junioři vydělají okolo 30 - 35 000 korun za měsíc. Senioři berou okolo 40 000 korun.

Pokud pracujete na straně klienta, platy jsou o něco vyšší. Nástupní plat juniora se pohybuje okolo 35 000 korun za měsíc. Senioři si můžou vydělat až 70 000 korun - to pokud pracují pro velké a bohaté firmy.

Ti nejlepší Social Media Manageři v Česku si pak vydělají až 100 000 korun. Jedná se o lidi s několikaletou praxí a silným osobním brandem, kteří nejčastěji pracují jako OSVČ a mají více klientů.

Co všechno by měl umět Social Media Manager?

Málokterá práce je tak různorodá jako práce Social Media Managera. Je v ní hodně práce s čísly - to když nastavujete a vyhodnocujete úspěšnost reklamních kampaní. Uplatníte také sociální dovednosti - třeba při komunikaci s klientem, nebo když zadáváte práci grafikům a copywriterům.

Mezi další klíčové dovednosti Social Media Managera patří:

  • kreativita (ve světě sociálních sítí je důležité umět se odlišit)
  • pečlivost a zodpovědnost
  • chuť na sobě pracovat (sociální sítě se rychle vyvíjejí a každý rok se objevují nové funkce a trendy)

Můžu se jako Social Media Manager živit na volné noze?

Někteří Social Media Manageři dávají před prací na HPP přednost práci na volné noze. Tato profese je k tomu ideální. K práci totiž potřebujete jen vaši hlavu a počítač s internetem.

Předtím, než se vydáte na volnou nohu, je však důležité odpovědět si na dvě důležité otázky:

  • Kde shánět klienty?

Mít dostatek klientů, kteří vám budou ochotni dobře zaplatit, je alfou a omegou práce na volné noze. Klienty můžete shánět buď na různých portálech (pro Social Media Managery je nejvíce nabídek na webu Na volné noze), nebo můžete firmy oslovovat napřímo. Nabídky práce se také často objevují na Facebooku ve skupinách Práce v reklamě a Práce v Social Media / Digi jobs.

  • Kolik si účtovat?

Mít dobře nastavenou cenu za svou práci je asi ten nejdůležitější úkol každého freelancera. Jak to udělat, abyste byli spokojení? Doporučujeme sepsat si cíl, kolik byste každý měsíc chtěli vydělat. Pak si sepište, kolik hodin jste ochotní každý měsíc pracovat. Až čísla vydělíte, dostanete se k ideální hodinovce.

Příklad: Každý měsíc bych rád vydělal/a 40 000 korun. V této částce jsou moje celkové výdaje (15 000 korun), daně a odvody (5 000 korun), peníze určené na volný čas a zábavu (10 000) a peníze, které si chci dávat stranou a spořit si je (10 000 korun). Každý den jsem ochotný/ochotná pracovat 5 hodin denně, o víkendech nepracuji. Měsíčně je to zhruba 110 odpracovaných hodin. Pokud 40 000 vydělíme 110, dostaneme se na hodinovou mzdu 360 korun za hodinu.

Doporučujeme nastavit si nějakou rezervu. Často se totiž může stát, že vám vypadne nějaký klient nebo zakázka.

Pokud vám běží hlavou, jestli se dá prací na volné noze v oboru SMM dobře uživit, tak vězte, že ano. Důkazem je třeba Petr Handlíř, který na Facebooku pomáhá značkám Vasky, Brašnářství Tlustý či Bernard a má pod správou reklamní rozpočty v řádech milionů korun.

Kde hledat práci jako Social Media Manager?

Pokud se chcete živit jako Social Media Manager, doporučujeme mrknout se na weby jednotlivých agentur, zda zrovna někoho neshánějí. Jednou z nejlepších je u nás agentura SocialSharks, která pracuje pro klienty jako Big Shock či Xiaomi. Další české agentury, které se specializují na sociální sítě, jsou například Bistro Social, Story TLRS či Besocial.

Práce v tomto oboru se také dobře hledá na StartupJobs nebo na Jobsech. Tak držíme palce!