Kariérní koučka radí: Jak jednoduše zaujmout firmy, aby vás chtěly?

Téměř každý už asi zažil tuhle situaci: jeden z vašich přátel se vám právě svěřil, že získal skvělou novou práci, aniž by se o ni však předem ucházel. „Je naprosto lidské pocítit závist, když se vám váš známý pochlubí s tím, že si ho vybral jeden z recruiterů. Automaticky vám pak v hlavě vyskočí otázka: „Proč se nikdo neozval mně?“ řekla webu CNBC Suzy Welch, úspěšná kariérní koučka a autorka knih o managementu a byznysu.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
6/2/2019

Pokud vás trápí stejný problém a rádi byste, aby se vám poštěstilo stejně jako vašemu známému, pak byste se měli řídit následujícími čtyřmi kroky, které vám pomohou zvýšit šance na připoutání pozornosti firem a jejich recruiterů:

1. Aktualizujte svůj LinkedIn profil

Mít perfektně vyladěný profil na LinkedIn je podle Welch naprostým základem. „Váš LinkedIn by měl být vyplněný tak, aby dosáhl statusu hodnocení všech hvězdiček. Stačí se řídit tipy, které vám LinkedIn doporučuje a váš profil se stane ukázkovým,“ radí Welch. Důležitým bodem je recruiterům ukázat, že máte zájem, aby se vaše jméno objevovalo v jejich vyhledávání. To můžete jednoduše upravit v nastavení profilu kliknutím na „přijímat nabídky“. „Nemusíte se bát, že by o tom dozvěděl váš současný zaměstnavatel -  tento výběr je soukromý,“ dodává Welch.

2. Zvyšte svou reputaci v oboru

„Lovci mozků“ alias headhunteři často vyhledávají profesionály, jejichž práce patří mezi oceňovanou a v oboru dobře známou. Proto je nezbytné pozvednout svůj status nejen účastí na konferencích nebo networkingových akcích, ale také vystupováním na veřejnosti. Tímto způsobem tak můžete rozšířit povědomí o své odbornosti, již nabízíte. Velkým plus je, pokud se vaše jméno objeví v publikacích z oboru. Ať už jde přímo o texty napsané speciálně pro dané publikace nebo o citování vašich textů. Ideální je samozřejmě kombinace obojího.

3. Na sociálních sítích působte dospěle a vyzrále

Kromě LinkedInu byste se také měli ujistit, že vaše další účty na sociálních sítích „působí živoucím a zároveň vyzrálým dojmem“. Ukažte, že „se zajímáte o trendy a události ve svém oboru a že na ně máte také inteligentní a konstruktivní náhledy. Demonstrujete tak, že jste „součástí konverzace“. „Neznamená to, že ze svých sociálních sítích musíte odstranit všechny fotografie roztomilých pejsků. Měli byste však na každý publikovaný příspěvek nahlížet tak, jako kdyby se na něj právě díval jeden z recruiterů, kterému má při pohledu na váš účet problesknout hlavou: „Tenhle člověk to má v hlavě srovnané.

4. Kontaktujte headhuntera napřímo

Pokud se chcete dostat do kontaktu s konkrétním „lovcem mozků“, pak podle Welch „neexistuje důvod, proč byste tak neměli učinit. Zašlete mu stručný a přesvědčivý e-mail o svých schopnostech a pracovních zkušenostech s odkazem na svůj LinkedIn profil.“

Welch nicméně upozorňuje, že recruiteři nemají zpravidla příliš v lásce, pokud je kontaktujete po telefonu. Jestliže nechcete působit zoufale, měli byste veškerou komunikaci udržovat v digitální rovině, dokud se vám oni sami neozvou. „Dávno už neplatí, že se headhunteři ohlížejí pouze po lidech na vysokých pracovních pozicích,“ dodává Welch. „Mnoho společností hledá osoby s talentem. Řiďte se těmito čtyřmi jednoduchými kroky a dostaňte se tak do jejich hledáčku.“