Lekce produktivity od Elona Muska: Pokud na meetingu nemáte čím přispět, odejděte

Známý americký podnikatel a vizionář Elon Musk řídí dvě velké společnosti, automobilku Tesla a vesmírnou SpaceX. Není proto divu, že se svůj čas snaží řídit co nejefektivněji, a že se během let musel stát opravdovým mistrem produktivity, aby své náročné role stíhal. Jaké jsou jeho tipy, jak s časem lépe zacházet a jak jím šetřit? Právě to vám přinášíme v dnešním článku.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
17/1/2019

1. Omezte velké meetingy

"Schůzky, na kterých je přítomno příliš mnoho lidí, jsou morem velkých společností, a postupem času se jich navíc ve firmách koná víc a víc. Vyhněte se velkým meetingům, pokud si nejste jistí, že nabízí opravdovou hodnotu všem zúčastněným. Meetingy také udržujte co nejkratší," říká Musk.

2. Vybírejte si schůzky, na kterých se objevíte

"Také se zbavte častých schůzek, pokud se na nich neřeší nějaká velmi naléhavá záležitost. A když je záležitost vyřešena, není pak už důvod se znovu scházet. Daleko efektivnější je pracovat na svých dalších úkolech a sejít se, až to bude znovu nutné."

3. Pokud na meetingu nemáte čím přispět, odejděte

"Odejděte ze schůzky, pokud cítíte, že na ní nepřinášíte žádnou přidanou hodnotu. Není to neslušné. Neslušné je, pokud zůstanete a ztrácíte jak svůj čas, tak čas vašich kolegů."

4. Vykašlete se na žargon a líbivá slova

"Nepoužívejte zkratky nebo nesmyslná slova pro objekty, software nebo procesy. Obecně platí, že vše, co vyžaduje další vysvětlování, zabraňuje komunikaci. Nechceme, aby si s sebou lidé v Tesle museli brát slovníček, ale aby se mohli soustředit na svou práci, a aby jim ji nestěžovaly žádné komunikační bariéry."

5. Komunikujte přímo a nehleďte na to, jakou má kdo funkci

"Sdělení by mělo urazit tu nejkratší cestu, která je nezbytná k tomu, aby se dostalo ke správnému člověku. Nemělo by to fungovat tak, že projde celým řetězcem lidí a zpomalí ho různé schvalovací procesy. Každý manažer, který se snaží prosadit komunikační řetězec, bude brzy nahrazen a bude muset jít pracovat jinam.

"Hlavním zdrojem problémů ve firmách je nedostatečná komunikace mezi odděleními. Způsobem, jak to vyřešit, je umožnit volný tok informací. Často to funguje tak, že pokud vznikne nový nápad, musí člověk prvně mluvit se svým nadřízeným, ten pak s jeho nadřízeným, ten pak s jeho nadřízeným, a jeho nadřízený nakonec s viceprezidentem firmy. Mělo by to být tak, že ty opravdu dobré nápady se na odpovědná místa dostanou hned a jejich šíření nebude nic překážet."

6. Řiďte se logikou, ne pravidly

"Obecně platí, že rozum vždy vítězí nad pravidly. Pokud je nějaké pravidlo ve firmě opravdu hloupé a neřídí se selským rozumem, mělo by být změněno. Pomůže to atmosféře ve firmě i větší produktivitě," dodává Musk.

Přečtěte si další zajímavosti od Fondíku:

Pracovní dovednosti, které budou v roce 2019 nejdůležitější

1 rada od miliardáře Warrena Buffetta, jak být v životě úspěšnější

Jak u pohovoru odpovědět na otázku 'Kde se vidíte za 5 let?'