12letá dívka byla šikanována kvůli barvě pleti. Dnes má svou úspěšnou značku s oblečením

Kheris Rogers ještě ani není dospělá, ale už je majitelkou a šéfkou firmy, která prodává desítky tisíc kusů oblečení. Její módní značka Flexin’ In My Complexion roste a expanduje. A také razí heslo, že nikdo by se neměl stydět za svou barvu pleti. O jejím příběhu informoval web BBC.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
19/12/2018

Právě problémy s rasismem byly tím, co mladou Kheris k založení značky inspirovalo. Začalo to už na škole, kde byla kvůli svému afroamerickému původu šikanována. Spolužáci a dokonce i někteří učitelé ji často ponižovali, a tak dívka musela dokonce několikrát změnit školu.

Radu a pomoc našla u své babičky. Když se jí svěřila se svými problémy, babička pro ní měla slova útěchy a řekla jí tehdy "flex in your complexion", což lze volně přeložit jako "ve své kůži se můžeš cítit dobře". To Kheris inspirovalo k založení módní značky, která bude vyrábět trička právě s tímto mottem, a která dodá sebevědomí i dalším lidem a pomůže jim uvědomit si, že kvůli barvě pleti by je neměl nikdo omezovat.

Značka byla oficiálně spuštěna v dubnu 2017, rychle se chytla a zanedlouho prodala více než 10 tisíc triček a utržila 100 tisíc dolarů, v přepočtu 2,2 milionu korun.

Podpora od Snoop Dogga i Alicii Keys

Pomohlo i to, že si značky rychle všimli i celebrity, které nápad mladé dívky zaujal. Například známý rapper Snoop Dogg umístil na svůj Instagram fotku s popiskem "Mladá dívka, které se smáli kvůli barvě pleti, vytvořila módní značku v naději, že dodá důvěru všem dalším děvčatům, které musí zažívat to samé".

Dívku se rozhodla podpořit i zpěvačka Alicia Keys, která na Instagramu zveřejnila fotku s popiskem "Vnímám to, cítím to, podporuji tě! A miluju mé tričko!".

I díky sympatiím velkých hvězd se tak z Flexin’ In My Complexion stala úspěšná značka, se kterou se lidé ztotožňují, a kterou rádi nosí.

Kheris Rogers se také dostalo pozvání na Fashion week v New Yorku, kde představila svou novou kolekci. A firma Nike si jí dokonce vybrala do své reklamy, kde si Rogers zahrála.

"Z dívky šikanované kvůli barvě pleti jsem se najednou stala někým, kdo se mohl projít po módním mole a spolupracovat s firmou Nike - není to úžasné?," dodává Rogers.

Přečtěte si další zajímavosti od Fondíku:

1 rada od miliardáře Warrena Buffetta, jak být v životě úspěšnější

Kdo jsou a kolik si vydělají streameři počítačových her?

Tohle je 5 profesí, které jsou v Čechách nejlépe placené