Nick Woodman: Muž, který vybudoval firmu GoPro

Když Nick Woodman po svém prvním neúspěšném pokusu o podnikání vyrazil na několik měsíců surfovat do Austrálie, určitě nečekal, že se tady zrodí nápad, který mu za pár let přinese miliardové jmění. Ty nejlepší nápady ale někdy přijdou ve chvíli, kdy bychom to čekali nejméně.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
22/3/2019

Nick Woodman, dnes už známý jako zakladatel společnosti věnující se minikamerám GoPro, neměl po dokončení studia digitálního umění moc jasno v tom, co by chtěl dělat. Jediné, na čem mohl stavět, byl jeho sen stát se do svých třicátých narozenin úspěšným podnikatelem.

Těžké začátky

Ne všechny jeho podnikatelské nápady však byly úspěšné. „Bylo mi 26 a měl jsem za sebou už jeden neúspěch s podnikáním v oblasti online her, a tak jsem si našetřil peníze, abych mohl tři měsíce cestovat po Austrálii. Právě během tohoto výletu jsem začal pracovat na malé kamerce, kterou bych si mohl připevnit na zápěstí a natáčet se při surfování,“ vysvětluje Nick zrod svého – tentokrát už úspěšného – nápadu.

Jeho nový vynález fungoval tak dobře, že na jeho zdokonalování poté obětoval každou volnou chvíli. Konečná podoba prvního modelu, ze kterého se později rozvinul miliardový podnik, se zrodila během jeho 91 tisíc kilometrů dlouhé cesty dodávkou po Austrálii.

Z rodinné firmy v miliardovou společnost

Původně chtěl Nick kameru prodávat surfařům, snowboardistům a vyznavačům extrémních sportů a zaměstnávat jen pár známých. Dnes zaměstnává 13 tisíc lidí a vlastní majetek v hodnotě přes 800 milionů dolarů, tedy asi 19 miliard korun. Největší Nickovou výhodou je to, že rozumí lidem, kterým své produkty prodává. Sám se věnuje surfingu a extrémním sportům, tudíž ví, jaké vychytávky by vyznavači těchto sportů ocenili, a zároveň si uvědomuje, co musejí tyto vychytávky vydržet. Proto nabízí cenově přijatelná, vodě a nárazu odolná zařízení, která při sportu nepřekáží.

Nikdy se nezastavit

GoPro kamera je oblíbená nejen díky tomu, že s ní můžeme pohodlně zachytit téměř jakýkoliv moment, při kterém by se nám s telefonem nebo klasickou kamerou manipulovalo velmi obtížně, ale také díky její kompatibilitě s chytrými telefony a jejich aplikacemi. Stačí pár sekund a můžete snadno sdílet moment, který právě prožíváte, na sociálních sítích.

Další věc, díky které je Nick úspěšný, je chuť inovovat a rozšiřovat záběr svého podnikání. „Neustále je možnost se zlepšovat. Důkazem toho je naše nová kamera Hero 6 se schopností stabilizace obrazu, výsledné se video se tedy kvalitou podobá takovému, jaké bychom pořídili klasickou kamerou se stabilizátorem. Také jsme zdokonalili dron GoPro Karma, jehož kamera je nyní schopná pořizovat záběry ze všech stran – jde tedy o zcela unikátní produkt,“ říká hrdě Nick a dodává, že nejlepší reklamou jsou koneckonců úžasné fotografie a videa, která lze díky GoPro vytvořit, sdílená uživateli na sociálních sítích.