Firma prodávající marihuanu cílí v reklamě na unavené matky. Reakce na kontroverzní kampaň se různí

Kanadská společnost Briteside se zabývá rozvážením marihuany na kanadském trhu, kde je konzumace marihuany nově zlegalizována a povolena. Firma ve své nové kampani cílí na unavené matky. Právě netradiční cílová skupina i netradiční zpracování reklamy způsobila v reklamním světě rozruch.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
15/12/2018

V minutu a půl dlouhém spotu firma představila postavu maminky, která bojuje s náročností života, a která je ze spousty věcí vystresovaná a nezvládá je. V reklamě jí pak firma nabídne řešení v podobě marihuany, která její život uklidní a vrátí jí energii a chuť do života.

Pro některé efektivní kampaň, pro někoho hazard se zdravím

Názory na kampaň se velmi liší. Někteří experti oceňují, že se kampani i přes malý rozpočet podařilo zasáhnout velkou spoustu lidí (videa s reklamou mají na serveru Youtube stovky tisíc zhlédnutí).

Naproti tomu odborníci na zdravotnictví varují, že by reklama mohla být novým a špatným standardem toho, jak má vypadat propagace marihuany trzích, kde je její konzumace nově legalizována.

"Pokud budeme ukazovat marihuanu jako maximálně dostupnou a běžnou věc, která vyřeší všechny naše problémy, může to mít na společnost špatný dopad. V některých zemích jako je Kanada je trh sice legalizovaný, ale stále je potřeba chovat se k marihuaně s respektem," řekl například odborník na návykové látky z Ontaria.

Kanadský trh s marihuanou byl legalizován v říjnu tohoto roku. Hlavním argumentem pro legalizaci byl podle kanadského premiéra Justina Trudeau fakt, že černý trh díky legalizaci přijde ročně o šest miliard kanadských dolarů (103 miliard korun), které namísto toho poputují do státní kasy.

Věková hranice pro držení marihuany byla federálně stanovena na 18 let, v některých provinciích je to však až 19 let. Občané u sebe mohou podle zákona na veřejnosti držet maximálně 30 gramů konopí.