Gucci představil "špinavé tenisky" za 18 tisíc korun

Italská módní značka Gucci nyní nabízí svým zákazníkům nový model tenisek, které ovšem rozhodně jako nové nevypadají. Špinavé a prošoupané tenisky jsou na webových stránkách značky k dostání za 615 britských liber, v přepočtu přibližně za 18 tisíc korun. Stejný model, avšak v „čistém“ provedení se přitom dá pořídit o pět tisíc levněji.
Od
redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
17/2/2019

Design tenisek má údajně připomínat oldschoolové tvary bot ze 70. let minulého století a má působit zastaralým dojmem. „Letošní kolekce Cruise odkazuje na klasické tvary tenisek z dřívějších dob. Také při výběru materiálu jsme se inspirovali vzhledem starých sportovních bot,“ uvádí výrobce na svých stránkách.

Podobný model v minulosti čelil kritice

Nejedná se však o první takto kontroverzní kousek. Například v loňském roce společnost Golden Goose přišla s podobnými teniskami, které prodávala za 428 liber, v přepočtu za 12,5 tisíce korun. Boty s obnošeným vzhledem čelily kritice na sociálních sítích, kdy lidé v komentářích tenisky označovali za „vrchol kapitalismu“ a „oslavu chudoby“.

Nový model "špinavých" tenisek, který se prodává za 18 tisíc korun

Výrobce „špinavých“ tenisek Gucci čelí kritice jen pár týdnů poté, co byla luxusní značka obviňována z rasismu. Kritikům se nelíbil černý svetr v hodnotě 690 liber, který podle nich zesměšňoval černochy. Na tmavém roláku je totiž vyobrazena část obličeje, jež podle kritiků míří na lidi tmavé pleti. Firma se za model omluvila s tím, že rozhodně neměla v úmyslu nikoho urazit.

Nově představené "špinavé" tenisky nyní vzbuzují velkou pozornost na sociálních sítích. "Kapitalismus je bláznivý. Místo toho, abychom přemýšleli, jak obléci chudé, si můžeme v obchodě koupit špinavé tenisky za takový balík peněz," postěžoval si například na Twitteru Adam S. z Velké Británie.

Podle expertů na reklamu však může být kontroverze ze strany firmy cílená a může se jednat o chytrý marketingový tah, jak dát o značce vědět. A byť reakce na sociálních sítích jsou z velké části negativní, publicitu už si firma novými teniskami získala - o kauze informovala velká světová média jako například The Guardian či britský Independent.