Gucci představil "špinavé tenisky" za 18 tisíc korun. Kapitalismus je bláznivý, reagují lidé na sociálních sítích

Italská módní značka Gucci nyní nabízí svým zákazníkům nový model tenisek, které ovšem rozhodně jako nové nevypadají. Špinavé a prošoupané tenisky jsou na webových stránkách značky k dostání za 615 britských liber, v přepočtu přibližně za 18 tisíc korun. Stejný model, avšak v „čistém“ provedení se přitom dá pořídit o pět tisíc levněji.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
17/2/2019

Design tenisek má údajně připomínat oldschoolové tvary bot ze 70. let minulého století a má působit zastaralým dojmem. „Letošní kolekce Cruise odkazuje na klasické tvary tenisek z dřívějších dob. Také při výběru materiálu jsme se inspirovali vzhledem starých sportovních bot,“ uvádí výrobce na svých stránkách.

Podobný model v minulosti čelil kritice

Nejedná se však o první takto kontroverzní kousek. Například v loňském roce společnost Golden Goose přišla s podobnými teniskami, které prodávala za 428 liber, v přepočtu za 12,5 tisíce korun. Boty s obnošeným vzhledem čelily kritice na sociálních sítích, kdy lidé v komentářích tenisky označovali za „vrchol kapitalismu“ a „oslavu chudoby“.

Nový model "špinavých" tenisek, který se prodává za 18 tisíc korun

Výrobce „špinavých“ tenisek Gucci čelí kritice jen pár týdnů poté, co byla luxusní značka obviňována z rasismu. Kritikům se nelíbil černý svetr v hodnotě 690 liber, který podle nich zesměšňoval černochy. Na tmavém roláku je totiž vyobrazena část obličeje, jež podle kritiků míří na lidi tmavé pleti. Firma se za model omluvila s tím, že rozhodně neměla v úmyslu nikoho urazit.

Nově představené "špinavé" tenisky nyní vzbuzují velkou pozornost na sociálních sítích. "Kapitalismus je bláznivý. Místo toho, abychom přemýšleli, jak obléci chudé, si můžeme v obchodě koupit špinavé tenisky za takový balík peněz," postěžoval si například na Twitteru Adam S. z Velké Británie.

Podle expertů na reklamu však může být kontroverze ze strany firmy cílená a může se jednat o chytrý marketingový tah, jak dát o značce vědět. A byť reakce na sociálních sítích jsou z velké části negativní, publicitu už si firma novými teniskami získala - o kauze informovala velká světová média jako například The Guardian či britský Independent.