Ikonický mrakodrap Chrysler Building je na prodej. Hledá se bohatý kupec

Mrakodrap Chrysler Building patří po desítky let mezi nejlukrativnější nemovitosti na světě a pro mnohé je i hlavním symbolem města New York. Majitelé budovy se nyní rozhodli, že Chrysler Building prodají, a hledají pro něj bohatého kupce. Cena by se mohla vyšplhat na jednu miliardu dolarů, v přepočtu 22,4 miliard korun.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
21/1/2019

Chrysler Building je bez nadsázky ikonickou stavbou New Yorku a neodmyslitelnou součástí čtvrti Manhattan. Pro zakladatele automobilky Chrysler Waltera Chryslera jej v roce 1928 začal stavět architekt William Van Alen. Stavba byla dokončena o dva roky později a na 11 měsíců se stala nejvyšší budovou světa, než ji překonala další newyorská stavba Empire State Building.

Výhled na mrakodrap Chrysler Building.

Současnými majiteli Chrysler Building je developerská společnost Tishman Speyer Properties a státní fond emirátu Abú Zabí, který v roce 2008 koupil devadesátiprocentní podíl za 800 milionů dolarů (17,9 miliardy Kč).

O důvodech prodeje se spekuluje. Podle deníků Wall Street Journal může hrát roli to, že manhattanský trh s kancelářskými nemovitostmi zažívá od roku 2016 ochlazení. Firmy se stěhují a zařizují si sídla hlavně v nově budovaných prestižních čtvrtích, například v moderní Hudson Yards.

Ozývají se zájemci z celého světa

Byť manhattanský trh s nemovitostmi nezažívá nejlepší období, stávající majitelé spoléhají hlavně na to, že zájemci budou umět ocenit historickou hodnotu budovy a její tradici. Podle firmy CBRE, která má prodej Chrysler Building na starosti, je zájem o nemovitost velký. "Je to vzrušující. Ozývají se mi zájemci z celého světa,“ okomentovala situaci šéfka newyorské pobočky Darcy Stacomová pro NBC News.

Pro budoucnost Chrysler Building bude důležité, aby měl nový majitel dostatečný kapitál nejen na akvizici, ale také na údržbu a modernizaci budovy. V New Yorku sídlí centrály velkých firem a korporací, které chtějí svým zaměstnancům nabídnout to nejlepší pracovní prostředí. Například konkurenční Empire State Building proto investovala do modernizace přes půl miliardy dolarů. Podle odborníků na nemovitosti bude důležité, aby stejnou strategii zvolila i Chrysler Building, a mohla tak s ostatními držet krok.