Investor ze Silicon Valley: Elon Musk má jednu zvláštní superschopnost

Američan Elon Musk je beze sporu jedním z nejšikovnějších technologických podnikatelů současnosti. Ředitel automobilky Tesla a vesmírné firmy SpaceX platí za jednoho z největších dříčů a v oboru se těší velkému respektu. Naval Ravikant, slavný investor ze Silicon Valley, nyní prozradil, v čem tkví Muskova genialita. Podle Ravikanta disponuje Musk jednou zvláštní superschopností, která je ve světě podnikání velmi vzácná.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
5/4/2019

Touto superschopností je fakt, že Musk ve svých firmách zvládá roli "budovatele" i roli "prodejce". U firem v Silicon Valley je běžné, že startupy mají 2 zakladatele, z nichž jeden je expertem na budování produktu a druhý na prodej. "Vzpomeňte si třeba na Apple, kde měl produkt na starosti Steve Wozniak a o prodej se staral Steve Jobs. To samé Microsoft, kde vedle sebe působili Bill Gate a Paul Allen," řekl Ravikant magazínu CNBC.

"Obecně platí, že se tento vzorec stále opakuje. Ve firmách je zažité schéma, kdy jeden ze zakladatelů je budovatel produktu a druhý produkt prodává. Všichni jsou na to zvyklí a pravdou je, že to je magická kombinace," dodává Ravikant. Ještě větší magií ale je, pokud existuje člověk, který zvládne zastat obě role najednou.

"To je opravdová superschopnost. A je to něco, co umožní jedincům vytvářet zcela nové obory. Živoucím příkladem je Elon Musk." Ve firmě SpaceX není Musk tím, kdo rakety vyrábí, ale rozumí problematice natolik, že ovlivňuje výrobu, určuje používané technologie a do celého procesu zasahuje. Stejné je to i v Tesle, kde Musk při problémech s výrobou Modelu 3 přespával v továrně a pomáhal svým inženýrům potíže vyřešit.

Musk je zároveň i opravdu dobrý prodejce. Je hlavní postavou svých firem, pečlivě dbá o svou image a na jeho twitterovém účtu ho sledují miliony fanoušků. Řada zákazníků si auta od Tesly kupuje i kvůli osobnosti Muska a jeho filozofii.

Ravikant upozorňuje na to, že zvládat role budovatele a prodejce stejně dobře jako Musk je velmi obtížné. Doporučuje, aby se lidé zaměřili jen na jednu z rolí, tu si osvojili, a následně trénovali tu druhou. "Pokud se vám to podaří, je to naprosto neporazitelná kombinace. Lidé, kteří rozumí svému produktu a vědí, jak ho prodat, mohou v podnikání dokázat cokoli," uzavírá Ravikant.