Akcie PepsiCo - jaký výnos nabídly za posledních 10 let?

Zajímavé srovnání přinesl americký web CNBC, který spočítal, jaké zhodnocení nabídly od roku 2009 akcie nápojové firmy PepsiCo. Společnost platí za druhého nejsilnějšího hráče na trhu a její hodnota je v současné době 163 miliard dolarů.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
5/3/2019

PepsiCo dlouhodobě patří mezi nejhodnotnější značky světa. Může za to především silný marketing, na který PepsiCo každoročně vynakládá obrovské prostředky. Podle údajů společnosti Cheshnotes to jen v roce 2017 bylo 2,4 miliardy dolarů. Firma se pravidelně spojuje se známými celebritami a umělci. Její produkty v minulosti propagovala například Beyoncé, Cardi B nebo Steve Carell.

Cena akcií PepsiCo se od roku 2009 zvedla více než dvojnásobně

Web CNBC ve své analýze spočítal, kolik by dnes vynesl 1 000 dolarů investovaný do PepsiCo v roce 2009. Kdybyste před 10 lety investovali tuto částku, měli byste dnes celkem 2 600 dolarů. V přepočtu na české koruny to znamená, že byste investovaných 22 600 korun rozmnožili na 58 760 korun. Vývoj akcií PepsiCo téměř kopíruje vývoj akcií jejího největšího rivala, kterým je společnost Coca-Cola. Té se za stejnou dobu podařilo velmi podobné hodnocení - 1 000 dolarů investovaných do Coca-Coly by vám vyneslo 2 800 dolarů.

Graf akcií PepsiCo, který ukazuje vývoj od roku 2009.

Podle analytiků však v budoucnu čekají firmu PepsiCo některé výzvy. Například Ivan Feinseth z investiční firmy Tigress Financial Partners se domnívá, že firma musí růst i v dalších oblastech svého byznysu. "Největší problém, který má PepsiCo a další nápojové firmy, je to, že klasické colové nápoje už dnes nenabízí téměř žádnou příležitost pro růst, trh je jimi zcela nasycen. Firma se bude muset porozhlédnout po nových příležitostech, kde růst. Mohou to být například ochucené čaje, perlivá balená voda nebo nápoje pro sportovce. To jsou věci, ve kterých je v tuhle chvíli na nápojovém trhu potenciál," říká Feinseth.

Zdá se, že podle posledních kroků, které PepsiCo udělala, si firma tuto skutečnost dobře uvědomuje a hledá další příležitosti, kde růst. PepsiCo stále rozvíjí své potravinové portfolio v čele se značkou brambůrků Lays nebo sýrových křupek Cheetos. V srpnu minulého roku také koupila za více než 3 miliardy dolarů výrobce domácí sodovky SodaStream. Tato akvizice je podle analytiků předzvěstí toho, že se firma chce stále více soustředit na nápoje, které neobsahují tolik cukru a jsou pro spotřebitele zdravější.