Kolik stojí odvysílání 30 vteřinové reklamy během Super Bowlu?

V noci z neděle na pondělí se ve Spojených státech odehrálo finále Super Bowlu, vyvrcholení prestižního turnaje v americkém fotbale. Vedle hry samotné k Super Bowlu patří i reklamy, které během přestávek vysílají ty největší společnosti, které se snaží zaujmout diváky po celém světě.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
4/2/2019

Na kolik vysílání takové reklamy přijde se zaměřila reportérka webu CNBC Julia Boorstin. Podařilo se jí zjistit, že stanice CBS si za 30 vteřinový spot účtuje 5,25 milionu dolarů, v přepočtu 118 milionu korun. Částka byla letošní ročník rekordní, ještě nikdy v historii nezaplatili inzerenti více.

Jedna vteřina reklamy tak vyjde na 175 000 dolarů, v přepočtu 3,9 milionu korun. Cena inzerce na Super Bowlu pravidelně roste. Zatímco před rokem přišel 30 vteřinový spot na 5,2 milionu dolarů, v roce 2014 byla cena o celý milion dolarů nižší. V poslední dekádě se pak ceny zvýšily téměř dvojnásobně - podle průzkumu firmy Nielsen Media Research se v roce 2008 za půlminutový úsek reklamy platilo 2,69 milionu dolarů.

Pokud bychom se vrátili na úplný začátek fotbalové série do roku 1967, tak ceny za reklamu se tehdy pohybovala na úrovni desítek tisíc dolarů. Podle dostupných dat platili inzerenti za reklamu během prvního televizního vysílání mezi 37 500 až 42 500 dolary za spot.

Inzerce startupů zvedla cenu reklamy o 31 %

Největší zvýšení ceny reklamy pak Super Bowl zaznamenal v roce 2000, kdy se ceny zvedly o 31 %. Mohly za to hlavně nové internetové startupy, které chtěly být více vidět, a pro které byla masivně sledovaná televizní událost skvělou příležitostí, jak dát o sobě vědět.

Super Bowl je vůbec nejsledovanějším sportovním soubojem světa. Letošní finále sledovalo podle odhadů jen v Americe na 100 milionů lidí.