Ohodnotili jsme reklamy z letošního Super Bowlu. Kdo zářil a kdo propadl?

Americký Super Bowl je nejen nejsledovanějším sportovním turnajem světa, ale také svátkem televizní komerce. Letošní ročník rozhodně nebyl výjimkou. Finále hrané v noci z neděle na pondělí nabídlo přehlídku desítek reklam, ve kterých se firmy snažily v co nejlepším světle představit své produkty. Některým se to povedlo na jedničku, jiným hůře. Vybrali jsme pro vás 3 vítěze a 3 poražené mezi reklamami, které se během letošního Super Bowlu vysílaly.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
4/2/2019

Kdo zářil?

Burger King - Jez jako Andy

Umělec Andy Warhol se do hamburgeru před kamerou už jednou zakousl, bylo to v roce 1982 ve filmu 66 Scenes of America od dánského režiséra Jørgena Letha. A právě tohoto faktu se rozhodl využít fastfood řetězec Burger King, který celou scénu chytře inovoval a udělal z ní reklamu. Andy Warhol v ní jí populární burger Whopper, celý spot navíc uzavírá hashtag "EatLikeAndy". Chytře provokativní reklama s retro nádechem může bodovat nejen u staršího publika, ale také u mileniálů, pro které je Warhol stále ikonou.

Michelob Ultra Pure Gold - Čistý zážitek

Že se může vyplatit sázka na minimalismus a nepřehnané efekty ukazuje reklama na nápoj Ultra Pure Gold. Je jednou z těch, která vás donutí zastavit se a vnímat ji až do úplného konce. Dělá to nenásilně a pomůže si skvělými záběry na přírodní scenérie i charizmatem herečky Zoe Kravitz. Netradičně klidný a až intimní spot je pro nás jedním z nejpříjemnějších reklamních překvapení letošního Super Bowlu.

Bubly - Můžu dostat Bublé?

Mohlo by se to zdát jako otřepaný scénář: do reklamy najmete herce, jehož jméno se vyslovuje podobně jako produkt, který propagujete, a vystavíte na tom vtip. Reklamě na nápoj Bubly však tenhle vzor vůbec neškodí. Naopak jej tvůrci zvládli zpracovat s lehkostí a nadhledem a přidali spoustu vtipných momentů a narážek. Celá reklama působí civilně a přirozeně a člověk se na krátké stopáži 30ti vteřin po celou dobu dobře baví. Co víc můžeme od reklamy chtít?

Kdo propadl?

Norwegian Cruise Lines - Je skvělé být volný

Kreativní reklamy plné nadhledu jsou něco, na co se diváci Super Bowlu těší. V tomto ohledu letos naprosto zklamala firma Norwegian Cruise Lines. Její spot připomíná spíše lacinou propagaci cestovní kanceláře, která jakoby si nemohla dovolit kvalitnější produkci. Přitom cestování na luxusní lodi je pro reklamní experty vděčným tématem, na kterém by se mohli vyřádit a předvést daleko víc.

Pepsi - Více než OK

Spot nápojového giganta je založený na klasické situaci v restauraci. Žena si objednává kolu a číšník se jí ptá, zda bude Pepsi jako alternativa OK. Nato se objeví herec Steve Carell, který číšníka zpucuje, že Pepsi je jako alternativa rozhodně více než jen "oukej". Byť je úvodní motiv silný a dala by se na něm vystavět skvělá reklama, tento konkrétní spot působí příliš agresivně a jeho působivost vyprchá už po několika vteřinách.

Bud Light - Hra o trůny

Spot je spíše propagací seriálu Hry o trůny, přitom prim by v něm mělo hrát pivo Bud Light. Celá značka se ale v konceptu ztrácí, vtipy jsou slabé a diváka navíc nečeká žádná pointa či zajímavé finále. Bud Light jinak patří k silným inzerentům a na Super Bowlu své reklamy vysílá každý rok. Letos se to ale příliš nepovedlo.