Prada musela z prodeje stáhnout figurku opičky. Podle zákazníků se jednalo o rasismus

Luxusní módní značka Prada byla donucena stáhnout z prodeje figurku opičky, na kterou si stěžovali zákazníci. Opička pocházela z kolekce doplňků Pradamalia a zákazníkům vadilo, že působí rasisticky.
Od redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
20/12/2018

Jako první na problém upozornila právnička Chinyere Ezieová. Ta se byla podívat v Národním muzeu afroamerické historie a kultury a všimla si i expozice o takzvaných "blackfaces", v překladu černých tvářích. Tímto termínem se označuje parodické vystoupení, kdy se bělošští komici převlékali za černochy, a zesměšňovali je. V USA je toto vystoupení dodnes považováno za jeden z nejzávažnějších projevů rasismu. Podle Ezieové má opička s těmito vystoupeními hned několik společných rysů.

Figurka opičky, která se objevila v obchodech

„Třesu se vzteky,“ napsala Ezieová na sociální sítě. „Když jsem se navíc v obchodě zeptala jednoho ze zaměstnanců, řekl mi, že si jeden černošský zaměstnanec na opičku stěžoval, a kvůli tomu už tam nepracuje.“

Ezieová na sociálních sítích lidi vyzvala, aby situaci nenechali jen tak. Její příspěvek měl brzy stovky lajků, někteří lidé dokonce vyzvali k bojkotu značky.

Prada se omluvila, výtěžky z prodejů opičky půjdou na dobrou věc

Prada se po dvou dnech za celý incident omluvila a oznámila, že opičky stahuje z prodeje. Hračka stála 550 dolarů, v přepočtu více než 12 000 korun.

„Podobnost s blackface rozhodně nebyla úmyslná. To však nijak neomlouvá škody, které jsme napáchali,“ napsala firma v oficiálním prohlášení. Firma také oznámila, že výdělky z prodejů opiček daruje nejmenované newyorské organizaci bojující za rasovou rovnost.