Taťjana Bakalčuk: Jak Ruska vydělala své miliardy?
Když byla Taťjana na mateřské, poznala, jak těžké je pro ženy starající se o malé děti pořídit si oblečení a podobné nezbytnosti. Právě tady se zrodila myšlenka nabídnout ruským ženám možnost nakoupit si tyto věci z domu. Rusko bylo zemí, ve které nebyl trh internetového obchodování ještě téměř vůbec rozvinutý, takže když Taťjanu napadlo založit online obchod, na ruském trhu neměla téměř žádnou konkurenci. Ve svém e-shopu Wildberries původně přeprodávala oblečení, které objednávala s množstevními slevami z německého katalogu Otto. Po čtyřech letech, během kterých se její e-shop díky minimální konkurenci, kterou v Rusku měl, rozrostl, přestala spolupracovat výhradně s Ottem a obrátila se na více jednotlivých značek.
Žena má majetek v hodnotě 24 miliard korun
Nyní e-shop spolupracuje s patnácti tisíci značek a denně ji navštěvují více než dva miliony potenciálních zákazníků. Za jeden den přijme v průměru asi 400 tisíc objednávek, ve kterých dnes už nenajdeme jen oblečení, ale i kosmetiku, drobnosti do domácnosti nebo třeba hračky. Forbes odhadl v loňském roce jeho cenu na více než jednu miliardu dolarů, tedy téměř 24 miliard korun.
Se svými prodeji, které tvoří téměř pět procent celkového počtu prodejů, které v Rusku proběhnou, je Wildberries třetím nejpoužívanějším online obchodem v této zemi – na druhém místě je celosvětově rozšířený čínský e-shop Alibaba a prvenství patří Yandex Marketu, což je ruská obdoba Alibaby. Tyto e-shopy si navzájem konkurují, Wildberries má ale převahu v oblasti oděvů. Taťjana plánuje do budoucna další rozšíření svého podnikání.