Audi R8 - cena

Tento model slavné sportovní značky aut Audi se na trhu vyskytuje už přes 16 let a jeho popularita stále trvá. Prošlo si samozřejmě mnoha vylepšeními výkonu i designu a nyní si Audi R8 můžete pořídit v jedné ze čtyř verzí, a to buď jako kupé nebo kabriolet a s výkonem pouze zadních kol nebo všech kol. Sportovní a dynamickou jízdu si užijete naplno, ať už si vyberete kteroukoliv verzi. Za kolik si můžete Audi R8 pořídit a kde ho koupit?
Od
redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
8/6/2022 2:00 AM

Kolik Audi R8 stojí a kde ho koupit?

Tento supersportovní automobil prestižní značky Audi se aktuálně prodává ve čtyřech verzích: V10 Coupé Performance quattro, V10 Coupé Performance RWD, V10 Spyder Performance quattro a V10 Spyder Performance RWD. Verze Spyder se od Coupé liší pouze svou stahovací střechou, jedná se tedy o kabriolet oproti stylu kupé s pevnou střechou. U obou typů si můžete vybrat mezi pohonem čtyř kol (verze quattro) nebo pouze zadních kol (verze RWD). Nejlevnější verzi v základní výbavě pořídíte od 4 775 900 Kč, naopak ta nejdražší vás vyjde v základní výbavě na 5 720 900 Kč.

Vozy Audi R8 jednoduše seženete v každé autorizované prodejně Audi, tedy v autoprodejnách, které nabízejí Audi modely k prodeji a mohou se prokázat oficiální spoluprací s touto značkou. Přímo na webových stránkách Audi si přes interaktivní mapku jednoduše dohledáte nejbližší prodejnu se všemi informacemi a můžete hned vyrazit se na auto podívat, případně využít možnosti testovací jízdy. Další možností jsou autobazary a odkup od soukromých prodejců, v tom případě však buďte obezřetní a před koupí si vůz vždy nechte zkontrolovat v autoservisu.

zdroj: Shutterstock

Porovnání cen čtyř nejnovějších verzí modelu Audi R8

Konečná cena vždy závisí na tom, jaký typ karoserie a pohonu si zvolíte: kabriolet nebo kupé, pohon všech kol (quattro) nebo jen zadních kol (RWD). Jakmile se tedy rozhodnete pro jednu verzi karoserie a pohonu, budete vědět základní cenu za danou verzi modelu R8. Všechnu další dodatečnou výbavu a personalizaci vozu si můžete nakonfigurovat dle vašich přání a požadavků za příplatky, které mohou výrazně ovlivnit částku, kterou za své nové Audi R8 dáte.

Nejlevnější je varianta Audi R8 V10 Coupé Performance RWD, tedy verze kupé s pohonem zadních kol, za kterou zaplatíte 4 775 900 Kč v základní výbavě. Pokud byste si přáli jinou barvu než základní žlutou či bílou, za metalický nebo zvláštní lak si připlatíte nejméně 36 800 Kč (nejdražší matné lakování stojí 271 900 Kč), za větší litá či frézovaná kola a pneumatiky dáte od 30 700 Kč do 84 300 Kč v závislosti na vybraném typu a designu a sportovní sedadla v jemné kůži s celou přístrojovou deskou a interiérem vás vyjdou od 94 300 Kč do 115 800 Kč. Za další výbavu interiéru jako Phone box, Smartphone interface nebo vylepšený systém zvuku zaplatíte dalších 96 400 Kč. Všechny další doplňky, vylepšení vnějšího designu a interiéru a technologie jako zadní parkovací kamera nebo asistent dálkových světel vycházejí od několik stovek do čtvrt milionu korun.

Druhá varianta kupé s pohonem všech kol Audi R8 V10 Coupé Performance quattro vychází na 5 258 900 Kč v základní výbavě. U této verze platí stejné ceny za jednotlivé typy dodatečné výbavy a přizpůsobení vozu vašim přáním a požadavkům jako u předchozí varianty pohonu zadních kol. Pro větší představu například za karbonový kryt motorového prostoru zaplatíte 104 100 Kč, za balíček karoserie v lesklém karbonu dalších 238 800 Kč, za sportovní podvozek se stabilizátorem 33 700 Kč a za přední LED světlomety s Audi laseorvým světlem dáte 108 100 Kč.

Obě varianty verze kabrioletu Audi R8 V10 Spyder Performance vyjdou přes 5 mil. Kč v základní výbavě, přesněji varianta s pohonem zadních kol Audi R8 V10 Spyder Performance RWD vás bude stát 5 265 900 Kč a ta dražší s pohonem všech kol Audi R8 V10 Spyder Performance quattro celých 5 720 900 Kč. Opět platí, že máte k dispozici stejnou dodatečnou výbavu a personalizaci vozu jako u verzí kupé tohoto modelu R8. Navíc máte k dokoupení pouze specializované balíčky pro verze kabrioletu jako například Audi Exclusive Spyder designový balíček v zelené barvě karoserie, interiéru a dalších doplňků, který vás vyjde na 483 800 Kč.

Zajímavosti o Audi R8

Model Audi R8 vznikl na základě prototypu Audi Le Mans quattro s pohonem všech kol, který byl představen veřejnosti na Frankfurtském autosalonu už v roce 2003. Jedná se o první model Audi, který má motor uložený uprostřed karoserie, nikoliv vepředu nebo vzadu. Sportovní design vozu je inspirovaný starším modelem Audi TT, ale interiér vám nabídne především pohodlnou a výkonnou jízdu. Vyrábí se od konce roku 2006, od té doby přišlo Audi na trh s mnoha různými verzemi motoru, převodovky, materiálů a designu. V dnešní době si můžete Audi R8 pořídit pouze ve čtyřech výše zmíněných variantách.

Audi R8 má rozměrově na délku 4 429 mm, na šířku 2 037 mm se zrcátky a rozvor nápravy 2 650 mm, na výšku má verze Coupé 1 236 mm, zatímco verze Spyder se stahovací střechou je lehce vyšší, 1 242 mm. Váhově se také jednotlivé varianty liší, nejlehčí Coupé RWD váží 1 895 kg oproti nejtěžší verzi Spyder quattro s hmotností 2 015 kg. V případě dokoupení doplňkové výbavy bude váš model Audi R8 ještě těžší. Každopádně máte k dispozici dvě pohodlná místa pro pasažéry a tři dveře. U tohoto sportovního vozu musíte počítat s menším zavazadlovým prostorem o objemu 112 l.

Výkon motoru závisí na typu pohonu, který zvolíte. Desetiválcový V10 benzínový motor s přímým vstřikováním o objemu 5,2 l a pohonem zadních kol má výkon 570 koní s točivým momentem 550 Nm. Zvládne tak zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,7 - 3,8 s a dosáhnout maximální rychlosti 327 - 329 km/h (verze Spyder je malinko pomalejší). Stejný typ motoru, ale s pohonem všech kol disponuje výkonem 620 koní s točivým momentem 580 Nm. Zrychlí tedy z 0 na 100 km/h za 3,1 - 3,2 s a dosahuje maximální rychlosti 329 - 331 km/h (verze Spyder je opět pomalejší). 

Oba typy pohonů mají sedmistupňovou automatickou převodovku S Tronic a kvalitní karbon-keramické brzdy. Objem palivové nádrže je u verze Coupé 83 l, kabriolet Spyder ji má o něco menší, tedy 80 l. Průměrná spotřeba paliva je zhruba 13 l na 100 km, přičemž může být u jednotlivých verzí modelu lehce nižší či vyšší. 

Je důležité zmínit možnost dokoupení systému dynamického řízení, které zvyšuje jízdní dynamiku a pohodlí díky citlivější odezvě a lepší zpětné vazbě od povrchu vozovky. Bude se vám tedy snadněji řídit na klikatých silnicích a při parkování či otáčení. Přikoupit si můžete také sportovní podvozek se stabilizátorem z karbonového  kompozitu, který vám zajistí intenzivnější kontakt s povrchem vozovky a více sportovní jízdní dynamiku. Tu si ještě více užijete ve verzi Spyder pod širým nebem díky stahovací střeše.

Celkový design verzí modelu Audi R8 má velmi sportovní a dynamický vzhled karoserie s ostrými liniemi a nízkým posedem. Přední masce vozu dominuje robustní chladič s logem R8, přídavné přívody vzduchu po stranách a velké přední LED světlomety, uprostřed je nepřehlédnutelný znak značky Audi. Výrazná široká příď přechází do čistých linií boků se sportovními kryty bočních přívodů vzduchu a výraznými lemy blatníků kol. Přes celou šíři zádi se rozpíná ventilační mřížka, pod kterou jsou na obou stranách mohutné oválné koncovky výfuku s difuzorem s mohutnými žebry uprostřed. 

Samotný interiér vozu je taktéž sportovně laděný s moderními estetickými prvky. Jako řidič máte všechna důležitá ovládání na své straně vozu v designovém výrazném oblouku monoposto, který zastřešuje palubní desku a vytváří tak dojem kokpitu závodního vozu. Multifunkční volant potažený kůží vám umožňuje nejen řídit, ale také měnit jízdní režimy, optimalizovat zvuk motoru nebo ovládat digitální přístrojovou desku. 

Skořepinová nebo sportovní sedadla jsou čalouněná jemnou kůží Nappa a zajistí vám pohodlnou a příjemnou jízdu díky bočnímu polstrování, celkovému výrazně formovanému tvaru a integrovaným opěrkám hlavy. Navíc si můžete elektronicky nastavit jejich výšku a vzdálenost od palubní desky do takové ideální polohy pro co nejlepší jízdu vám na míru.