Jak posílat balík s DPD

Společnost DPD se zaměřuje na přepravu zásilek a doručování zboží. Jakým způsobem jejím prostřednictvím pošlete balík?
Od
redakce Fondik.cz
Kategorie:
Zajímavosti ze světa financí
23/12/2023 9:34 AM

Jak poslat balík prostřednictvím DPD

Balíček můžete odeslat ve dvou režimech, a to:

  • jako neregistrovaný zákazník
  • jako registrovaný zákazník

Jak poslat balíček s DPD jednorázově

Tato varianta je vhodná pro všechny, kteří občas potřebují odeslat balíček. A to komukoli, jak uvádí DPD, ať už se jedná o vaše nejbližší anebo třeba o zásilku vrácenou do e-shopu.

Balíček můžete poslat z:

  • z adresy přes kurýra
  • z výdejního místa Pickup
  • ze samoobslužného DPD Pickup Boxu
  • z depa

DPD disponuje celkem 900 podacích míst, odeslání zásilky je proto maximálně komfortní.

Jak probíhá odeslání balíčku a co je k němu potřeba

Pro odbavování balíčků má přepravní společnost DPD webovou aplikaci s názvem z Ruky do ruky. Určena je pro odesílání zásilek v ČR a sousedních státech. Sloužit má soukromým osobám, drobným živnostníkům a neregistrovaným uživatelům.

Práce s ní je snadná. Nejprve si zvolte cílovou destinaci, tedy zemi, do které bude potřeba balíček doručit. Zadejte velikost balíčku. Nyní si zvolte způsob předání zásilky a její doručení. V principu si můžete vybrat, jestli balíček necháte vyzvednout u sebe doma, případně ho odnesete na výdejní místo. Stejná volba je pro příjemce, tedy doručení domů nebo vyzvednutí na výdejním místě.

Platí také, že nemusíte tisknout žádné štítky, vše zařídí kurýr nebo výdejní místo. Dále už jen doplňte potřebné údaje a zaplaťte kartou.

Co všechno je ve službě zahrnuto

Součástí služby jsou i některé další výhody, které umí DPD nabídnout. Konkrétně se jedná o:

  • Doručení je možné následující pracovní den, a to s dobírkou i bez.
  • Příjemce si může změnit adresu i termín.
  • Pojištění do 50 000 Kč je již kalkulováno v ceně přepravy.
  • Přepravní štítek, který nemusíte tisknout.

Jak posílat balíčky jako registrovaný zákazník

Možnost stát se registrovaným zákazníkem u DPD využívají zpravidla firmy, nejčastěji e-shopy. V takovém případě se předpokládá odesílání většího množství zásilek, a to i pravidelně.

Pro firemní zákazníky tak DPD má v nabídce aplikaci DPD Shipping. Ta je komplexní a přizpůsobená firemní klientele. Balíčky jejím prostřednictvím lze odesílat dokonce až do 230 zemí světa, navíc v rámci aplikace mohou klienti využít také doplňkové služby, možnost importu zásilek, tisku štítků, správy adres příjemců a řadu dalších funkcí. Služby jsou totožné v Česku a po celé Evropě.

Následně si příjemce může vyzvednout balík na některém z výdejních míst. Těch existuje v rámci Evropy pod značkou DPD dokonce 70 000. Celosvětově pak mohou zákazníci společnosti DPD využít hned 97 000 výdejních míst Pickup a boxů. Další možností je doručení balíčku domů.

DPD nabízí konkrétně následující režimy doručování:

  • DPD Private
  • doručení na výdejní místo/box
  • DPD Shop2Shop/DPD Shop2Home

DPD Private

Tento režim je optimální při odesílání balíků na soukromé adresy. Zákazníkům umožňuje získat informaci o čase doručení, a to dokonce s hodinovou přesností. Tuto službu nyní DPD poskytuje jako jediný balíkový přepravce v Česku. Příjemci čas bude upřesněn vždy v den doručení prostřednictvím SMS či e-mailu.

Zásilka je standardně doručena do 24 hodin od vyzvednutí u zákazníka, přičemž přepravce deklaruje až 3 pokusy o doručení. Díky unikátnímu 14místnému kódu lze snadno sledovat průběh doručování zásilky. Příjemce má k dispozici webovou aplikaci myDPD, kde může svou zásilku také monitorovat. Pojištění až do částky 50 000 Kč je zakalkulováno přímo v ceně přepravy.

Doručení na výdejní místo/box

Zásilku je možno uschovat na výdejním místě Pickup až 7 kalendářních dnů. Většina z více než 3 500 výdejních míst Pickup má navíc otevřeno minimálně jeden den o víkendu.

Zboží je možno si vyzvednout v široké síti více než 1 400 boxů po celém Česku. Příjemce si zde může převzít svou zásilku 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V případě DPD boxů může být zboží uloženo až 48 hodin.

Součástí služeb je i průběžné notifikování pomocí SMS nebo e-mailu pro příjemce. Poprvé se tak stane v den vyzvednutí, dále budete informování při doručení zásilky do výdejního místa či boxu. V případě, že si zásilku včas nevyzvednete, budete informováni též o blížícím se vrácení zásilky odesílateli.

DPD Shop2Shop

Doručení v režimu DPD Shop2Shop probíhá z výdejního místa na jiné výdejní místo. Balíček může podat odesílatel pouze v síti výdejních míst Pickup a na DPD depech. Výdejní míst Pickup a samoobslužné boxy tvoří rozsáhlou síť více než 3 000 míst po celém Česku.

Podání zásilky je velmi intuitivní. Jednoduché objednání služby a tisk štítků je zaručeno díky aplikaci DPD Shipping (nedostupné pro aplikaci Moje DPD).

Službu lze využít i při posílání na Slovensko a do Polska. V Česku má odesílatel také možnost dobírky. Doručení na adresu příjemce probíhá standardně 2 až 3 dny od podání odesílatelem. DPD garantuje až 3 pokusy o doručení.

DPD Shop2Home

V případě této služby se jedná o doručení z výdejního místa domů. Platí, že balíček lze podat pouze v síti výdejních míst Pickup a na depech. V současné době můžete využívat v České republice téměř 3000 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů.

I v tomto případě je zaručeno jednoduché objednání služby a tisk štítků v aplikaci DPD Shipping (nedostupné pro aplikaci Moje DPD).

Doručení na adresu příjemce opět probíhá 2 až 3 dny od podání odesílatelem. Celkem lze využít 3 pokusy o doručení. Službu můžete využít při posílání na Slovensko a do Polska. Využít lze také dobírku.

S DPD můžete posílat zásilky snadno a spolehlivě

S DPD se můžete ve všech režimech spolehnout na to, že zásilka bude tam, kam potřebujete, doručena včas. Na svých webových stránkách tento poskytovatel uvádí 99% úspěšnost doručení na první pokus.

Registrovaní zákazníci pak kromě služeb navržených na míru specifické klientele dále mohou využít i cenové zvýhodnění. Ceny jsou opět kalkulovány přímo pro konkrétního zadavatele. Součástí servisu je pak samozřejmě i kvalitní zákaznická péče.

Jak odesílat balíčky prostřednictvím jiných přepravců

Odesílání balíčku s touto službou nemusí ale vždy být nejvýhodnější alternativou. Chcete vědět, jak nejlevněji poslat balík? Jednoduše je nutné si porovnat služby, které na trhu působí.

V současné době na tuzemském trhu figuruje hned několik přepravních společností. Jedná se jak o Českou poštu vlastněnou státem, tak i o řadu soukromých přepravců. Hodit se vám tak může třeba i návod, jak poslat balík přes Zásilkovnu.

Foto: Pixabay, Autor: Denisa Holanmová, Zdroj: HBO