Miliardář Mark Cuban: Byl jsem tak chudý, že jsem si nemohl otevřít bankovní účet
"Když jsem neměl ani dolar a spal u kamarádů na gauči, byl jsem na tom tak, že jsem si ani nemohl otevřít bankovní účet," řekl Cuban v reality show Shark Tank, kde působí jako investor, který svými penězi podporuje nadějné projekty. "K založení bankovního účtu jste v té době potřebovali 200 dolarů. Neměl jsem je. A tak mi bankovní účet nedali a já musel žít bez něj."
Cesta vzhůru
Dnes Cuban patří mezi americkou smetánku, své místo si ale musel tvrdě vybojovat. "Lidé v mém okolí si mysleli, že budu po celý život dělat těžkou a špatně placenou práci. Moje maminka chtěla, abych se naučil pokládat koberce, protože byla znepokojena mou budoucností a myslela si, že u téhle práce skončím," dodává Cuban, který se narodil do chudé rodiny žijící na předměstí Pittsburghu.
Cubanovi se podařilo vystudovat vysokou školu, ale ani pak to neměl lehké. Se 60 dolary se přestěhoval do Dallasu, kde bydlel v malém apartmánu s pěti dalšími muži. Živil se pomocí různých brigád, nejčastěji jako barman. A když si chtěl najít stálou práci, pokaždé ho z jeho místa rychle propustili.
Věci se rapidně změnily k lepšímu, když Cuban objevil technologie, počítače a internet. "Když jsem dostal svou první práci v oboru technologií, zamiloval jsem si to. Učil jsem se programovat - každý den jsem tomu věnoval 8 nebo 9 hodin, ale přišlo mi, jako by to bylo 10 minut, protože jsem byl tak soustředění a vzrušený, že čas ubíhal opravdu rychle."

Se získanými dovednostmi Cuban založil svou první technologickou společnost MicroSolutions, kterou v roce 1990 prodal za 6 milionů dolarů. Jeho největší podnikatelský úspěch, který ho zajistil do konce života, pak přišel o několik let později. Cuban si spolu s několika dalšími technologickými nadšenci všiml, že na internetu není dost obsahu pro sportovní fanoušky. Je potřeba říci, že to byla devadesátá léta, kdy byl internet ještě v plenkách.
Cuban proto založil stránku Broadcast.com, na které mohli lidé najít sportovní přenosy z celého světa. Stránka se rychle rozvíjela a rostl i počet návštěvníků, což přitáhlo pozornost internetového giganta Yahoo, který firmu v roce 1999 koupil za 5,7 miliardy dolarů, tedy za více než 100 miliard korun. Pro Cubana to byla životní trefa, která ho definitivně dostala mezi nejznámější a nejbohatší americké byznysmeny.