Výherci Oscarů dostanou vedle zlaté sošky i dárkový balíček za 3,5 milionu. Letos je plný luxusních věcí
Dárkový balíček je ovšem trochu zavádějící označení. Nominovaní umělci ve skutečnosti obdrží spoustu jednotlivých předmětů a poukázek ve formě několika balíků, navíc ještě týden před slavnostním předáváním cen. Jakými dárky byli tedy odměněni letos?
Luxusní zážitky i péče
Nejdražší položkou balíčku je plavba kolem Evropy nebo Střední Ameriky pro dva spojená s lázeňskými procedurami, jejíž hodnota se pohybuje mezi 30 až 40 tisíci dolarů, v přepočtu tedy mezi 705 až 940 tisíci korun.

Svojí hodnotou 30 tisíc dolarů jí šlape na paty další poukázka, a to na nechirurgické omlazující zákroky u proslulého Manhattanského doktora Konstantina Vasyukeviche. Lázně Golden Door zase darují umělcům týdenní relax v hodnotě 9 tisíc dolarů, v přepočtu tedy asi 212 tisíc korun.
Absint a marihuana
Mezi zajímavé věcné dary patří například luxusní šperky značky Millianna v hodnotě 495 dolarů (asi 11 600 korun) nebo lahev francouzského absintu značky A. Junod za 60 dolarů (asi 1400 korun).

Ještě zajímavější – nebo spíše mnohem kontroverznější – jsou pak dárky, které dodaly společnosti High Beauty a Coda Signature. Jejich produkty totiž obsahují CBD a THC a jsou tedy vyrobeny z konopí, které je ještě stále vnímáno většinovou americkou společností silně negativně. Konkrétně se jedná o konopnou kosmetiku v hodnotě 54 dolarů (asi 1270 Kč) a ručně vyráběné pralinky s konopím za 25 dolarů (asi 590 Kč). Pro završení provokace je umělcům navíc nabídnuto členství v klubu MOTA Los Angeles, který sdružuje příznivce marihuany.

Chodící reklamy
Oscarové dárkové balíčky se však nevyplatí jen obdarovaným celebritám. Společnost Distinctive Assets účtuje každé značce, která bude mít svůj produkt umístěný v balíčku, 4 tisíce dolarů, tedy kolem 94 tisíc korun. Tyto značky tím však získají obrovskou reklamu – stačí, když si někdo všimne, že slavná osobnost používá jejich pleťový krém, nosí jejich šperky nebo navštěvuje jejich fitness centrum, a čtyřtisícová investice se jim mnohonásobně vrátí.
V neposlední řadě se tyto dary vyplatí také státu. Umělci totiž musí odvést tučnou daň z peněžní hodnoty svých darů.