Beyoncé a Jay-Z pomohli přilákat do pařížského Louvru rekordní počet návštěvníků. Natočili klip přímo v muzeu
Pařížskou pamětihodnost navštívilo v roce 2018 rekordních 10,2 milionů lidí, což bylo o 25 procent víc v porovnání s ostatními roky. Tak vysokého počtu návštěvníků se nepodařilo dosáhnout žádnému jinému muzeu na světě. Jedním z důvodů tohoto úspěchu je hudební video slavného amerického páru Beyoncé a Jay-Z, kteří v prostorách muzea natočili společný klip s názvem Apes**t.
Klip inspiroval Louvre k zavedení nové prohlídkové trasy
Ve videoklipu oba zpěváci pózují například před ikonickým obrazem Mony Lisy od Leonarda da Vinciho nebo před Napoleonovou korunovací od Jacques-Louis Davida. Zveřejnění videa rozpoutalo šílenství na sociálních sítích, jelikož pár své fanoušky překvapil nejen společnou skladbou, ale zároveň i novým hudebním albem, které společně nahráli. Videoklip inspiroval Louvre k zavedení speciální prohlídkové trasy, která provádí návštěvníky stejnými místy, na nichž se ve videoklipu objevují oba zpěváci. Trasa má celkem 17 zastávek a každý si ji může projít sám a prohlédnout si díla, jež zná z videoklipu.
O nejvyšší návštěvnost v historii Louvru se zasloužila mimo jiné i hlavní výstava malíře Eugèna Delacroix (žil v letech 1798 až 1863) a také znovuoživení turismu ve Francii. Muzeum zaznamenalo zvýšený zájem i u své nově otevřené pobočky Louvre Abu Dhabi ve Spojených arabských emirátech. „Jsem potěšen, že je Louvre tak populární. Naším cílem však není jen vysoký počet návštěvníků, ale především se zaměřujeme na to, aby byli návštěvníci při prohlídce muzea spokojení,“ prohlásil ředitel Louvru Jean-Luc Martinez.